14 okt. 2017

You are beautiful

Jag har testat ett nytt klänningsmönster för trikåtyger. Det är OMGbananas You are beautiful-dress
Några modifieringar har jag gjort; förlängt klänningen ca tio centimeter och uteslutit en volang i nederkanten. Jag har sytt en liten mudd i ärmslutet i kontrasterande tyg och valt att göra halsringningen i samma tyg. 
Mönstret finns i storlek 34 - 54! I mönstret finns beskrivning till både kort och lång ärm och till V-ringning och rundad ringning. 
Passformen är toppen, det ger mig, som är ganska fyllig, en tydlig midja och det gillar jag. 
Jag delade bakstycket för att få tyget att räcka så mitt bak finns en söm. Jag hade inte tyg så det räckte att mönsterpassa men det funkar bra ändå i det här tyget tycker jag. 
Tyget, en skön bomullsjersey, är från finska Paapii och kallas Lumme.
Det här mönstret kommer jag använda fler gånger.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin klänning! Vet du att lumme är det finska ordet för näckros?

    SvaraRadera