19 okt. 2017

Tant Ulltuss vantar

Nästa helg, under Sy och hantverksfestivalen i Stockholm, släpps Anna Bergmans nya bok #TantUlltussVantar.
Jag fick förmånen att teststicka ett utav vantparen under framtagningen av boken. 
Björk heter mönstret som jag stickade, perfekt för en trädälskare som jag! 
Spänningen har varit stor för som teststickare har jag bara sett ett mönster, boken innehåller 24! 
Boken är riktigt fin, en guldgruva, och det är många mönster som jag genast skulle vilja sticka. Alla har Annas karaktäristiska stil, många har fina geometriska mönster och färgsättningen är säker och inspirerande. En toppenbok! Och höst och vinter kräver många vantar.
Anna har gett ut en fin samling nu, #tantulltussockor, Tant Ulltuss kör retro (som är ett mönsterhäfte) och så  #tantulltussvantar.
Efter Syfestivalen nästa helg kommer boken finnas att köpa på tantulltuss.se. 
Mina vantar är stickade i Jamieson & Smith, 2-ply jumperweight men Björkvantarna i boken är stickade i Spelsau lammullsgarn från Tant Kofta. 

Är du nyfiken på vad boken mer innehåller? Sök på hashtaggen #tantulltussvantar på Instagram så dyker fler teststickares vantar upp på bild. Och fler kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar