31 okt. 2017

Virusbesök

Det är inte ofta jag hoppar över bloggandet flera dagar i rad så de som känner mig förstår förmodligen att jag inte mått bra; febrig, hängig och ont överallt. Maken har haft bihåleinflammation och sonen har också haft ont i bihålorna, just det har jag sluppit, men det är väl ett virus som tagit sig in i huset vid havet. Jag är fortfarande hängig men bättre i alla fall.

Innan viruset knockade mig spann jag en 50 grams tuss av 50% merino/50 % silke jag fick av Maja tillsammans med den blågröna ull jag tidigare visat.
Att spinna merino/silke är som att spinna en dröm. Det bara flyter på och garnet blir ljuvligt mjukt.
Ullflätorna jag fick passade så bra tillsammans och garnerna gör det också. 
De passar perfekt ihop med det mintgröna garnet jag spann för några veckor sedan. De här vill bli en stor sjal tillsammans! 
Jag blir glad bara av att se de tre tillsammans!

Lite stickat har det blivit de senaste dagarna, inget fokuserat, lite här och där bara. 
Några varv på Cockatoo Brae,  
några ränder på Mameluck2.0 enligt originalmönstret från Majas Manufaktur/Järbo (inte den tarvliga kopian på Drops hemsida) och 
några ränder på en lång strumpa och nu senast en tå.

Nu hoppas jag att viruset flyttar ut. Det är inte välkommet här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar