26 okt. 2017

Lite av allt

Några regndroppar föll i eftermiddags och det var stilla och vackert över viken. 
Tidigare idag var det tolv grader och sol och jag såg en dam som cyklade förbi i kortärmat. Jag såg nästan samtidigt en tjej med pälskrage på jackan. Det är svårt att välja vad man ska ha på sig när vädret innehåller lite av allt. 
Jag är fortfarande barfota i skorna men har halvvantar på morgnarna. Lite av allt.
Ena stunden är det torrt, nästa är det blött. Ena stunden varmt, nästa kallt.
Jag stickar på kragen till den isblå Tealeaf-koftan. Varven är 316 maskor och de tar sin lilla tid. Som det ser ut nu hinner koftan bli klar i oktober, inte i november som jag tidigare trott. Det är bra. Jag har redan nya stickplaner, många projekt som vill bli verklighet. I mitt huvud trängs idéerna, där är det faktiskt mycket av allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar