22 nov. 2016

Upp ur vrårna

Adventsmyset har börjat.
Jag började med att plocka fram mina glöggflaskeprynader som jag virkade för några år sedan. Beskrivning till dem finns på Kungen och Majkis blogg. Där finns två mönster till och kanske gör jag dem i år.

Några tomtar har redan smugit upp ur vrårna. 
Jag tror att de vill vara ute i god tid så att de inte blir ersätta av några nya gubbar.

I vårt vackraste fönster är ljusstakarna på plats. 
Nu är jag nästan redo för advent.

På kvällskvisten slog inspirationen till och jag lade genast upp en ny stickning. 
Det här spännande mönstret heter Open water cowl och är gjort av Melanie Berg, Mairlynd på Instagram.

Just nu påminner det om havstulpaner tycker jag. 
Kanske kan det bli en färdig halskrage till jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar