30 nov. 2016

Årets gren

I huset vid havet julpyntas det lite i taget. Förra året hade jag en ormhasselgren med pynt på, en gren i stället för gran, och årets gren är nu på plats. 

 
Den fina pumlan, Elsa Beskow-kulorna och skridskorna hänger med sedan förra året. 
Nytt för i år är tre glasdroppar på silvertråd och en glittrig fjäril. Som ni ser är temat mera vinter än jul och det tycker jag är fint. Det kommer säkert upp ytterligare några saker på grenen så småningom. Jag hänger bara dit det som känns helt rätt.

Jag stickar på julkoftan men just nu bara med mörkbrunt garn så det är inte mycket att visa. Idag kom jag på att den solgula sjalen jag började virka på tidigt i höstas skulle passa superbra till julkoftan!
Är det ens möjligt att både hinna göra färdigt BÅDE julkoftan OCH den matchande sjalen?! Det är ju ändå 24 dagar till jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar