6 nov. 2016

På hög

Kuddarna är färdiga! Nu ligger det en hel trave kuddar och väntar på att jag ska ta en bild på dem i dagsljus, när det nu blir dagsljus nästa gång. Med tanke på snöstorm och regnskurar så kanske det tar några dagar innan ljuset återvänder. I vilket fall som helst så ser kuddarna finfina ut där de ligger på hög. 
Idag har jag sytt lite på den bleka quilten. Den kommer få en vit bård och sedan en svagt rosa ram runt alltsammans. Jag tror den kommer att se svalt elegant ut när den blir klar, eller jag hoppas i alla fall det. 
Svalt elegant låter tjusigt men är egentligen ingenting som passar en så blåsig och ruggig dag som denna. Det bästa är att det kommer dagar när den här quilten kommer att bli helt perfekt och liksom bara smälta in i sammanhanget.

På tal om eleganta saker så har jag uppdaterat smyckebeståndet. En i vår lapptäcksförening, Lena B, gör de mest fantastiska pärlsmycken. Jag köpte några av henne, bland annat ett halsband och ett armband som matchar mina elefanter. 
Man får göra vad man kan av en snöstormssöndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar