1 nov. 2016

Socktobers sista sockor

Socktober är slut men jag hann maska av ytterligare två par sockor innan november började.
De är stickade i Kroy socks på stickor 2,25 mm. Vanliga bassockor från tån och uppåt med fleegle-häl
Garnet är riktigt mjukt och skönt. 
Det blev ganska mycket garn kvar på de två 50 grams-nystan jag använde så jag fortsatte sticka till garnet nästan var helt slut. 
Det blev ännu ett par från tån och uppåt men den här gången med tå och häl, häl med förkortade varv, i brunt. 
Toppen att få ut nästan två par sockor i storlek 39 på 100 gram garn.
Jag klev nästan i ett berg av blåmusslor på väg ut till bryggan. Undrar hur alla musslorna hamnat bland kottar och barr? Vi har inte haft högvatten på länge i alla fall. 
Fem par i socktober. Det är jag nöjd med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar