2 sep. 2015

Tyst men inte lugnt

Aj aj, jag är inne i en riktigt motig period. Redan när jag vaknar på morgonen är jag stressad och läsa tidningen eller se på tv går inte, det blir alldeles för många intryck på en gång av sådant. Jag orkar inte ens prata så min omgivning har det lugnt och tyst.
Morris tycker inte om när jag far runt som en rastlös studsboll så han parkerade helt enkelt på mina fötter. Tack för det! 

Huset vid havet håller sakta på att förändras. 
Nu kan man ana hur stort uterummet kommer att bli.
Nockbjälken är väääldigt lång. Undrar hur de ska få upp den?
Nåja, Morris ser nog till att det blir bra där också. 
Det blev lite garn kvar när jag hade stickat Monet-sockorna och jag kunde inte låta bli att göra ett par restgarnssockor av det och lite andra rester. 
Jag stickar bara på och har ingen plan för hur de ska bli. 
Planering är inte min starka sida just nu. Jag är glad att jag kan sitta stilla och sticka lite då och då åtminstone.



4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Smart katt du har! I bland behöver man någon som bokstavligt (eller bildligt ) lägger sig på ens fötter och får en att stanna upp. Känner så väl igen känslan.
    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ser att du stickor dina sockor med två par rundstickor. Har köpt två par men förstår inte riktigt hur man ska göra.
    Har du någon beskrivning.
    Hälsningar
    Lena från Krylbo
    Kommenterar som anonym för jag vet inte hur jag ska göra annars ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag stickar en socka med en lång rundsticka, så kallad magic loop, men det går precis lika bra att använda två rundstickor. Här finns en bra film som visar hur man gör:
      https://www.youtube.com/watch?v=RybPvCNfrT8

      Ha det så gott och lycka till med stickorna!
      //Anette

      Radera