27 sep. 2015

En hel flock

Ugglorna har äntligen landat!
Mönstret heter Ugler och är gjort av AnnaKa, det är egentligen tänkt som kuddar eller en löpare men jag ville göra ett täcke så då gjorde jag det. Mönstret, tillsammans med linjalen som behövs för att göra ugglekroppen, kan man t ex köpa hos Lapp-elisa.
Ugglorna sydde jag i somras och jag quiltade dem hos Ingrid på Husqvarnabutiken i Vimmerby för några veckor sedan när jag testade en av hennes quiltmaskiner.

Baksidan är full av äpplen! 
Luna tog jobbet som dagens kontrollant och till lika fotobombare. 
Det var roligt att sy det här täcket, från början till slut. 
Hoo hooo!

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt sällskap man får under det där täcket! Älskar't!!!
    Hoppas du mår bättre nu och fort vinner kampen över förkylningsbelägringen. Heja dig! Och kram! / Sofia

    SvaraRadera
  2. Så tøft ugleteppe! Synes fargene dine var veldig fine:)

    SvaraRadera