7 sep. 2015

Upprepning som bas

Kommer ni ihåg att jag färgade en sockblank och stickade Monet-sockor?
De blev klara för ett tag sedan.
Monet-sockor för jag tycker att de påminner om en målning av Monet, om en av alla hans trädgårdsmålningar. 
Sockblanks från Schoppelwolle, köpt på Ateljé Norrgården där även Jeaba kallfärg finns. Jag stickade på stickor 2,25 mm och det gick åt mindre än 100 gram. 
Eftersom det blev garn över så började på ett par sockor till. Så klart.
Det egenfärgade räckte till skaften och sedan började jag varva med ett annat restgarn. 
De blev riktigt roliga tycker jag. 

Jag har inte följt något mönster till vare sig Monet-sockorna eller de här utan stickar enligt någon slags beskrivning som sitter i ryggmärgen.
För tillfället orkar jag inte med några nya spännande, komplexa och utmanande mönster så jag stickar ett par sockor till. Sockor är en bra bas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar