30 aug. 2014

Gulleull

Dagens utflykt gick till Sparreholm. 
Båvens spinnhus ordnade ullfestival och det vill man ju inte missa!
Båvens väver mattor av ull som är helt otroliga. Hög önskefaktor på en sådan. 
Vi fick fin och informativ visning av hela spinneriet. 
Utanför färgades det garn i några grytor och lusten att växtfärga väcktes igen. Jag har inte växtfärgat på evigheters evighet men det är ju så roligt. Måste prova igen!
En jättefin liten ullfestival, väl värd ett besök. 

Ikväll har det pysslats lite och jag har sytt en skinnbörs. Det var bökigt att få fast bygeln men nu sitter den där den ska och jag är helt öm i fingertopparna. För att vara första försöket både att sy i skinn och att sy fast byglar så är det inte så tokigt. 
Dagens ruta är ullfestivalglad. 
Jag köpte två härvor Z-tvinnat garn, kardband i två färger som jag ska försöka spinna samt en materialsats till ett par fina vantar. Ulligt är gulligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar