5 aug. 2014

Fattigskogen

Nu är kameran tömd på bilder efter förra veckans stickläger och jag kompletterar alla mobiltelefonbilder med några från den. Sticklägret var ordnat av Stickamera och hölls i Fattigskogens vildmarksby strax söder om Malung i Dalarna. Vilken härlig plats att vara på! För jägare och fiskare - och för stickare!
Vi bodde i fyrbäddsstugor utan el och serverades riktigt god mat i storstugan. 



Jag har skrivit det förut och skriver det igen - det gör något med humöret att vara så nära naturen, ett med den och så liten mitt i allt det stora. Himlen var 180 grader över oss, inget som skymde och dolde. 
Vi satt mestadels ute och stickade, från tidig morgon till sena kvällen. Tack vare att det blåste lite så slapp vi allt för många närgångna mygg vilket var tacksamt. 
Många nya fina stickvänner och härligt återseende av andra värmer hjärtat.
Stor Kram till alla!
Och funderar du på om du vågar åka på stickläger: Gör det! Även om du inte känner någon innan så känner du många efteråt och det är så roligt! Det finns faktiskt platser kvar till lägret nästa vecka om du vill testa direkt. 
Det var härliga dagar! I morgon börjar jag jobba igen efter en skön semester. Jag känner mig lite rastlös så här på semesterns sista dag. 
Dessutom satte lilla Luna i sig delar av en ballong och när en liten kattunge kräkts några gånger så är de rätt medtagna så hon fick åka till veterinären för undersökning. Lite vätskepåfyllning och kläm på magen och så var hon hemma igen. Minerva hann bli lite fundersam på vart syrran tagit vägen så nu ligger de tätt tillsammans så Minerva har koll. 
Undrar om Luna förstått att ballonger inte är bra mat för en katt? Man vet aldrig.
Medan Luna var hos veterinären försökte jag spinna lite, liksom för att kolla om förra veckans kunskaper satt kvar. 
Jodå, och med lite övning kanske det till och med blir bra så småningom. Roligt är det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar