23 apr. 2011

Påskafton i all sin härlighet

Jag läste i tidningen idag att sommaren redan kommit till vissa delar av landet... Pyttsan! Våren är  precis här, och den får minsann stanna en stund innan det blir sommar! Så fort får det inte gå! Och se bara - det här trädet är inte redo för sommar än.
Här på smålandskusten skiner i alla fall solen, och jag har ägnat förmiddagen åt fönsterputsning. Det var rejält välbehövligt! Fem rum är avklarade, och två kvar. Det låter ju lätt, men i ett av de kvarvarande rummen är det fler fönster i alla de andra tillsammans... Och jag kan inte putsa i det rummet på förmiddagarna för solen ligger på. Håhåjaja.
Jag har också blockat en spetssjal. Den är skir så det förslår, och mönstret syns inte så bra på den brokiga bakgrunden, men ni kan kanske ana det lite grann?
Visst skulle den passa över en studentklänning eller bröllopsklänning funderar jag... men den är gjord med ett helt annat syfte. Fast den kanske vill bestämma själv, som så mycket annat hemma hos mig...

Igår var vi bjudna på en mycket trevlig påskmiddag hos goda vännerna M och S. Tack snälla! Det var supergott och jätteroligt att träffa alla. Framför allt var det roligt att träffa den här lilla pärlan!
Hennes små fingrar på sin pappas stora. Jag smälter!
Livet är allt bra fantastiskt!

Nu är utlottningen av mina två tygpaket genomförd. Jag använde Random.org för att få fram de två mottagarna, och det blev...
som får det här paketet.
  
och Pernilla i Skultuna som får detta.


Fingret slant på random-knappen så det blev ett nummer till som kom fram, så Gunilla G får också ett paket - än så länge med hemligt innehåll (även för mig ;o) ).
Junebacken, Pernilla och Gunilla G - hör av er till mig på AnetteLsyrochskapar@gmail.com med era adresser så kommer snart paketen på posten.
Grattis!

Trevlig fortsättning på påskhelgen allesammans!

3 kommentarer:

  1. :0) Vad skönt att vi är överrens om att våren kan få vara kvar en stund till! Fast nog har vi en grön skön explosion! Jag får också främmande ikväll av 2,5månaders riktig sötgöta :0) Annars är allt lungt och stilla och jag får vara alldeles själv :0) Underbart!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  2. Grattis ni som vann!

    Vilken underbar sjal. Undrar vad den vill.

    SvaraRadera
  3. Tack för att fingret slant! Nu blev jag en vinnare! Kram Gunilla G

    SvaraRadera