2 apr. 2011

Kvilthäxeträff idag

Den här året har börjat i hög fart, och idag var faktiskt första gången den här säsongen som jag lyckades ta mig till Kvilthäxornas träff en stund. Vi sydde Seven sisters enligt Marti Michells metod, och det var riktigt roligt. För pilligt för mig egentligen, men skoj! En systra-ring lyckades jag få till innan jag åkte hem.
Inte stämmer alla spetsar precis, men för att vara första försöket så... Det var fullt sjå att försöka göra rätt, hålla rätt och sy rätt. :o)
Kan i alla fall meddela att jag trivs superbra i min vårtunika!
Eftersom våren inte riktigt är framme än så kommer några vårtecken till.
Fredag 1 april: Det är just det - 1 april! Bara det i sig är ett vårtecken!
Lördag 2 april: Fåglar kvittrade som besatta när jag tog in tidningen i morse, och jag har vårtunikan på mig! :o)



5 kommentarer:

  1. va fin din duk är. Och tunikan är jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så himla härlig duken är o tunikan , jippiee.
    Kanon fin

    Kramar o ha de bäst

    SvaraRadera
  3. Jag syr också det blocket, faktiskt ett helt täcke. Det är pilligt att sy halva block till kanterna men jag har rolgt. Fina färger!
    Annika
    Tjapp.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Jag köpte mönster och linjal till samma duk på Symässan i Malmö. Får se när jag får tid att sy den.

    SvaraRadera