20 apr. 2011

Felfungerande maskin

Min maskin vill inte fungera riktigt som den ska. Den hackar och trasslar. Det är precis som om det sitter något skräp och nöter någonstans. Maskinen går trögt och hackar lite, och ibland segnar den liksom till och färgen på displayen blir matt och inte lika klar och tydlig som den brukar vara. Men om man ger den lite omtanke, låter den vila en stund och klappar om den lite så brukar den komma igång. Är det värre problem kan man ju alltid skicka iväg den på service eller reparation... tror jag.
Maskinen det gäller?
Den här!
Lite motigt - mest i huvuddatorn, men inga större problem med funktionerna. Bara lite överströmmar eller nåt.
Den här maskinen tjorvade lite igår, men det var nog bara en trådrest mellan trådspänningsplattorna, för idag funkar den utmärkt igen.
Och den broderar spets för glatta livet.
Det blir finfint!

Igår tog lilla dot körkort! Tänk att hon faktiskt är vuxen, på alla tänkbara sätt!
Den här bilden, som jag tycker blev riktigt läcker, tog jag strax innan hon susade iväg på första turen själv.
Vi ville ge henne en liten present för att hon fixat allt, och det blev en berlock till armbandet. Ser ni vilken? 
Söta Pandora-berlocker.
Grattis lilla dot!

Kul att så många är med i min lilla utlottning! Än finns fortfarande chans...
***Anette L***

4 kommentarer:

  1. Vad härlig du är:o))Gratulera dottern till körkortet.

    SvaraRadera
  2. ja, gratulera till dottern, det är verkligen en vinst i livet att kunna köra iväg vart som helst kram märit, PS min man och jag var symaskinsreperatörer herom veckan det gick det med symaskinen fungerar bättre nu DS

    SvaraRadera
  3. Vilken tjusig spets du gör.
    Hoppas att du får en skön påskhelg.
    Mia

    SvaraRadera
  4. Så kul och se att du har samma masking som jag ;)
    Hmmm att sy spets så roligt...hur gör du det?
    Vore super roligt om du kunde maila mig infon ;)
    glorfindelsnfo@hotmail.com

    Marina

    SvaraRadera