10 apr. 2011

Gasa och kör!

En alldeles trött Anette sitter nu hemma framför datorn, och ska bara skriva några rader - innan jag slänger mig i soffhörnet och slöar några timmar. Region Ostkanten har haft regionmöte och därtill hörande kurser, och som många av er vet så höll jag kurs i frihandsquiltning.
Jag hade jätteduktiga och ivriga elever som kämpade riktigt mycket med kurvor, c-former och halva hjärtan och gasade på sina maskiner av hjärtans lust!

Bra jobbat allesammans! Ni gjorde min helg riktigt rolig och härlig!
Vi var på Marieborgs folkhögskola i Norrköping, ett trevligt och bra ställe.
Huvudbyggnaden har en sagolikt vacker ingång, tyvärr gick vi inte in just där.
Och se vilket vackert handtag!
Ren och skär konst tycker jag! Och tänk så många som tagit i det genom åren... Taskigt målat bara.
På fredagskvällen underhöll Christer Cronstrand - jättekul! Han spelade, sjöng och satte oss i arbete med en musiktävling - och jag kan avslöja att för tillfället har han åtta gitarrer - stackarn, det är färre än vad jag har symaskiner... ;o)

Bilder från Ostkantens träffar finns numera på Kvilthäxornas hemsida. Kika gärna in där!

Jag måste skriva ner senaste dagarnas vårtecken också...
Onsdag 6 april: Solen värmde så gott, så gott och vinterjackan kändes både tung och varm.
Torsdag 7 april: Nej, den dagen kunde jag inte komma på ett enda vårtecken. Det blåste, regnade och jag var mest rädd... men det har jag ju redan skrivit om.
Fredag 8 april: Jag tog ledigt ett par timmar på eftermiddagen och shoppade tyg till vår- och sommarkläder! Fler tunikor ska det bli! Härligt vårtecken tycker jag :o)
Lördag 9 april: K och jag tog en liten promenad utan jacka, och njöt av scillor, påskliljor och vintergäck.
Söndag 10 april: Något har hänt - träden längs E22an håller på att anta en grön färg! Tjoho!

Nu är jag som sagt lite trött - så soffan - here I come!
*Gäsp!*

5 kommentarer:

  1. Hej
    jag förstår av din text att ni hade det riktigt bra på Marieborg.Det ligger nästan nästgårds från där jag bor eller på vägen in till Norrköping iallafall...
    Så kul för deltagarna att få ha dig till lärare-de är nog mer än nöjda!

    SvaraRadera
  2. Det är vår i Höör också! Jag hittade vitsippor - underbara budbärare!!

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att dina kursdeltagare lärt sig en hel del matnyttigt. Bara lite avis på dem ;)
    Här upp finns inte hysteriskt många vårtecken men det känns ändock att den är på väg....
    Kram Lzzan

    SvaraRadera
  4. Hej Anette!
    Titta i min blogg Du har fått en award.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Oj en sådan kurs skulle jag villa vara med på! Har alltid beundrat dina fina qviltningar!

    SvaraRadera