11 apr. 2011

Utsövd, nyklippt och uppklädd

Jag har unnat mig en semesterdag och det var nog alldeles väldigt behövligt för jag sov 11 timmar i natt. Jag kan inte minnas när jag sov 11 timmar i sträck senast utan att vara sjuk.
Jag har också - äntligen - hunnit med ett besök hos frissan vilket jag fått skjuta på flera gånger på grund av förkylning, en utdragen tand och en massa resor.
Det nougatfärgade tyget med prickar på köpte jag i fredags på Jofotex, och nu är det en finfin tunika tack vare att Ingrid fått igång mig att sy kläder igen. :o)
Mönstret kommer från Ottobre Woman nr 2/2010 - samma som vårtunikan är sydd efter.
Lite slö resestickning har blivit en krage som lille Leo fick hjälpa till att visa upp.
Garnet, Himalaya Pinar Pullu Space, (köpt på Tygshopen i Katrineholm) är fullt av små paljetter. Riktigt glammigt. :o)
För övrigt njuter jag av blåsippor...
...påskliljor...
...och mina älskade scillor.
Alla växer i trädgården!
Det för mig osökt in på vårtecken...
Måndagen 11 april: Termometern visar 19 grader! Jag mötte flera gravidmagar på väg till frissan. De börjar titta fram nu efter att ha varit gömda i vinterjackor jättelänge, och så jobbade några karlar med att lägga nya kullerstenar inne i stan. Snacka om vårtecken!

5 kommentarer:

  1. Snyggt hår och snygg tunika. Det syns att den är skön också. Skönt att sova efter all stress och mötas av vårt vackra vårväder.
    Kram
    Ingbritt

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg pingla!!
    Din tunika verkar jätteskön, ska kika på länken.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jag tycker alltid att du är så fin i håret även när du inte varit hos frillan! Visst är det härligt att våren äntligen kommit. Jag känner mig också jättesugen att sy lite kläder, inspirerad av project runway och din gröna tunika! Men det är svårt att komma till skott, fast det ligger travar av tyg som bara väntar på att bli nått :0)
    Dags för en dokumentär på tv:n!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  4. Låter som om du haft en ljuvlig o välbehövd dag :)
    Härlig tunika o ljuuuvliga blommor.

    Unnar dej massor av såna här dagar :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Så fin du är i både hår och tunika! Får nog ta mig en titt, om jag har den tidningen. Blev nästan lite sugen på klädsömnad..... Kram Katarina

    SvaraRadera