15 apr. 2011

Filosofiska fredagen

Jag vet inte om fler känner som jag, men ibland tycks det mig som om jag är allmän egendom. Alla vill göra anspråk på mig och min tid, och jag får anklagande ord efter mig som "Du har ju aldrig tid", "Du hör ju aldrig av dig", "Du är ju alltid ute och far" och hemma växer högarna av saker som borde tas tag i. Jag räcker inte till, jag vet, men jag gör så gott jag kan. Jag vet inte vem eller vad jag ska prioritera emellanåt, och någonstans mitt i allt så tappar jag bort mig. Vem är jag? Vad vill jag? Vad mår jag bra av? Och vem bryr sig om mig - om inte jag gör det?
Ja, allt det där kan man fundera på en fredag som denna.
I morse hade jag ingen lust att kliva upp, men när jag väl kom till jobbet möttes jag av en kollegas glada och lätta steg och det var så skönt att höra och se någon som nästan studsade fram! Och dagen blev så mycket ljusare och lättare. Mer studs åt folket! 
När jag kom hem ikväll efter jobb, besök hos dom som har utsikten på bilden ovan, och en övningskörningsrunda med lilla dot så överraskade jag mig själv. Förra helgen när jag var på regionmöte köpte jag lite tyg, och eftersom jag inte packat upp symaskinsväskan förrän nu (när jag behövde väskan till annat) så hittade jag mina fynd. Vilken glädje! Och lättroad - det är jag! :o)
Förutom det här så köpte jag sex halvmetersbitar av batik i cerise och lila och två olika tyger som kanske ska bli sommarklänningar. Happy me!
Aktuella vårtecken:
Torsdag 14 april: Jag åkte till biltvätten med lilla pärlan, och under tiden som bilen blev ren så åt jag årets första köpeglass - en Cornetto choklad med hasselnötter. Mums!
Fredag 15 april: Noll grader på morgonen och vinterjackan var skön. 15 grader på kvällen och vinterjackan var varm. Svettas in våren gäller, eller hur?

5 kommentarer:

  1. Njut av helgen och värmen och ingen kan räcka till åt allt och alla.Inte fattar jag hur du hinner allt.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. "Alla andra tänker bara på sig själva, det är bara jag som tänker på mig."
    Koppla av och var lite "självisk".
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Tänk på dig själv så mycket du kan - det ger dig den största chansen att räcka till för andra också. Kram Kikki

    SvaraRadera
  4. Tycker att du är fantastisk som delar med dej så mycket , du behöver verkligen tänka lite på dej själv nu kram

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet! Det är viktigt att få fylla på sina egna "förråd" emellanåt. Hoppas det känns lite bättre idag! Kram Katarina

    SvaraRadera