5 apr. 2011

Okomplicerat

Ibland orkar jag inte med så komplicerade grejer. Då är det skönt med något riktigt basic - som en kopp te i favoritmuggen och en enkel stickning.
Jag har köpt mönstret till Weekend Shawl (Ravelrylänk) och stickar i garnet Grignasco Merinosilk. Det är lite sytrådskänsla trots att jag har dubbelt garn men det är mjukt och fint. Bra terapistickning i väntan på lite lugnare tider.
Vårtecknen fortsätter:
Söndag 3 april: Det var +12 grader kl 22!
Måndag 4 april: Jag var kvar lite längre än vanligt på jobbet och såg kvällssolen lysa in på ställen där den inte varit sedan förra sommaren! Jag hade glömt att man kan bli så glad för att se solen ta sig fram där det annars är mörkt. 
Tisdag 5 april: Sonen har fått nya skor - nu är det tunnare dojjor som gäller och inte tjocka vintersulor. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar