27 apr. 2011

Sol ute, sol inne

Tänk så glad man blir av lite sol...

Jag har kommit till tredje färgen i regnbågsutmaningen, och ska nu jobba med gult ett tag. Jag är ingen gul person, och skulle inte klä mig i gult, men det finns många fina gula färger! Och fula med...
Jag köpte ett färdigt paket med fem gula tyger från Lapp-elisa när jag skulle börja, och det blev riktigt bra tillsammans med ett blommig tyg jag köpt från Liz.
Min första gula topp är alltså klar!
Mönstret heter Flowers for Nana girl och finns i boken Scrap basket sensations som jag skrivit om HÄR.
Nu har jag sol så det räcker även en gråmulen dag!
***Anette L***

10 kommentarer:

  1. Åh så vackra blomblock. De passade jättebra att sy i gult!! Tur att vi fick en generös tidplan på regnbågsquiltarna för jag vill vara med men är fortfarande i planeringsstadiet

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg, och så tycker jag också om gult! Mönstret är sååå fint!

    SvaraRadera
  3. :0) Då blev man glad igen då :0)
    Härliga block blev en toppenkvilt!
    Fast gult är nästan lika fult som oranget :0))) undantaget pastellgult :0) Nää, det var nog inte riktigt sant, gult kan vara riktigt snyggt, fint och härligt i rätt nyans och på rätt ställe, så du får nog 2fina kviltar till!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  4. Men hur snabb är Du? Redan klar med nästa kvilt! Jag har också svårt för gult men den här blev jättefin! Kram

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg. Den blir man glad av. =)
    Kram från Pernilla

    SvaraRadera
  6. vad fin mönstret blev i gult coh med dina tygval! Gul är kul!!! /jenny

    SvaraRadera
  7. Vilka fina gula tyger, ett kanonfint täcke!

    SvaraRadera
  8. Fint block till en härlig sommarduk.

    Kram
    Lena P

    SvaraRadera
  9. Som små solar - klart man blir glad :-)

    SvaraRadera
  10. Jag skiner som en sol varje gång jag ser dina quiltar. Den här var fin med sina blommor. Boken har jag fått tips om förut. Den vore kanske bra att ha.
    Kram Ingbritt K

    SvaraRadera