7 apr. 2011

Håll i hatten!

Oj oj oj vad det blåser!
Jag och två kollegor har kört tiotalet mil genom ett stormigt Uppland i eftermiddag, och det låg träd och elledningar över vägen på många ställen. Riktigt obehagligt! Vi kom som andra bil efter att en man fått tvärnita eftersom han fått en jättetall tvärs över vägen, mitt framför bilen. Jag hoppade ur bilen och pratade med honom, och han var rejält chockad men hel. Tack och lov!
Vi tog oss fram till slut, och gissa hur lustfyllt det var att sätta sig i ett litet flygplan för 19 passagerare för att ta sig sista sträckan!?! Piloten var så rar och meddelande, innan start, att det skulle bli turbulent både under start och landning "men det är ingen fara" la han till. Det var det inte heller, men vi fick hålla i oss lite då och då.
Nåväl, nu laddar jag för kursen jag ska hålla i helgen! Frihandsquiltning ska det bli för hela slanten!

Så kul det ska bli!

6 kommentarer:

  1. Så skönt att ni är hemma igen och att allt gick bra trots stormen.
    Trevlig helg och hälsa alla glada kviltare.
    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så skönt att ni kom fram helskinnade! Det är obehagligt med storm, här i Skåne har det blåst men ingen storm direkt.
    Den här väskan är urläcker! Quiltningen underbar! Jag måste öva o ta nytta av den kurs jag gått för Anita Forss...
    Kram, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Så skönt att allt gick bra!
    Härlig väska, ser ut som solsken :)

    Kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Säger som ovanstående,skönt att det gick bra. Tror inte jag vågat upp i planet.
    Ha en fin syhelg
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg väska, men usch vilken resa du haft! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Härlig väska! Håller med om att det blåste rejält igår - och det fyllde hela altanen med höstens kvarvarande löv .. hm! Men jag tänker på "Vårvindar friska ..." och hoppas att vintern nu blåst bort helt!

    SvaraRadera