25 apr. 2011

Spets på tillvaron

När maken och jag ändå var ute på fotosafari igår så passade jag på att fota senaste sjalen också. Det blev jätteläckra bilder om jag får säga det själv. Nästan som en ny fågelart hittat hit.
Mönstret heter Weekend Shawl och jag har stickat med två trådar Grignasco Merinosilk. Stickor 4.0 mm.
Sjalen är supertunn och lätt, och väger knappt 100 gram.

Ina undrade i en kommentar till ett tidigare inlägg hur man broderar spets på brodermaskin. Jag har skrivit några rader om det i en egen flik. Den finns i raden här ovan och heter Så här gör jag! Titta in där om du är nyfiken på sådan spets.

Annars så tar vi en flygtur till! :o)
***Anette L***

12 kommentarer:

  1. Åååååååå vikken härlig bild o vilken vacker sjal

    Ha de bäst

    SvaraRadera
  2. Helt underbar - som en stor svan som just lyft från berget vid Stångehamn. Jag känner att jag också vill lyfta ...

    SvaraRadera
  3. Så läcker fotot blev, och sjalen är jättefin.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bilder och en fantastisk sjal! Kram

    SvaraRadera
  5. Är det en korsning mellan svan och ålakråka? Fast båda väger ju ganska mycket och du skrev att den inte vägde 100 g, men det är väl bara en fågelunge än så länge? Hmm eller blir det ett vackert lägg-över-axlarna-tillbehör till en stundande bal?
    Ha det bra & sköt om dig önskar din vän från södern!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbart fin sjal!
    Superhäftiga bilder!!
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Underbar sjal. Det ser verkligen ut som den skall flyga iväg.

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker sjal, du har gjort!
    Sedan har du fått till de mest läckra bilder av den. Grattis!
    eva

    SvaraRadera
  9. Underbar sjal och lika härliga bilder! Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder på din jättefina sjal! Det är så roligt att se dina fina saker!

    SvaraRadera