6 dec. 2017

Med svans

Precis som förra året så pågår flera knit-alonger i december, alltså tillfällen att sticka tillsammans via grupper på nätet. Yll o Tyll bjuder på ett sjalmönster i sin Facebookgrupp, Julros heter det, och där finns också en knit-along där man kan få hjälp och pepp.
Efter att ha plockat fram alla möjliga och omöjliga färger och garnkvaliteter från mitt välfyllda garnskåp så landade jag till slut på entrådig ren ull, Einband från Istex i ljusgrått, mörkgrått och en rödlila färg. Mitt färgval för kanske inte tankarna till julrosor men det blir en användbar sjal för mig.

Jag är med i fler knit-alonger men mer om dem en annan gång.

I mina adventskalendrar fanns det godsaker idag igen! 
Fina små minihärvor från de två garnkalendrarna och i pysselkalendern fanns färdigträdda synålar med olika trådfärg. Vilken service. Eller så galet egentligen, någon människa har suttit och trätt alla de där nålarna när man kan göra det själv.

Dagens sötaste är tesilen jag fick av snällaste J. 
En liten misse med svans. 
Gulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar