15 dec. 2017

Julstämning i lejonkulan

Så där ja! På ingången till lejonkulan hänger nu en enriskrans med överdrivet många asymmetriskt placerade rosetter.
Ja ja, eftersom jag betalat 100 kronor för en krans som någon bundit och säkert stuckit sig i fingrarna på hundra gånger så accepterar jag sneda rosetter. Fint ändå på något sätt. 

Snö har vi fortfarande inte men det finns ju så mycket annat som inte ger julstämning, 
Blå Jungfrun är svart, inte vit, 
och grått är den genomgående färgen på himmel och natur, 
det mesta är blött och dött (eller i alla fall i vila) så 
jag gör som jag brukar och lyser inifrån. Det är min bästa strategi oavsett årstid faktiskt. 
Och jag har börjat på den andra julvanten! Det finns gott hopp om att den blir klar under helgen om jag inte bakar lussekatter, inte gör julgodis, inte slår in julklappar eller tar mig an berget av stryktvätt. I morgon får vi se vad som hamnar högst på priolistan.
Ska vi gissa på vantarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar