22 juli 2017

Rutor på rymmen och långa längder

Har ni tröttnat på klänningar? Här kommer i alla fall en till. 
Tyget som är så läckert är köpt på Husqvarnabutiken i Vimmerby och modellen är samma som de stickande kaninerna jag visade härom dagen. Passformen är ganska lös, sommarsval. 
Halsringningen är bara invikt och nersydd med en trippelsöm.
Fickorna är stora och fina
och färgen är den finaste.

Bland veckans färdiga objekt finns två löpare.
Den ena är lång, 170 cm x 30 cm, och sydd av rester från andra projekt, inklusive kantremsan, dock är baksidestyget nytt.
Jag har frihandsquiltat droppar på hela duken.
Den här löparen kommer bli kalasbra på det stora bordet i sommarrummet. 

Den andra löparen är 140 x 30 cm. 
Här har jag frihandsquiltat snurror över hela duken. 
Jag tror att den här hamnar på bordet i sommarrummet lite längre fram, det känns som den skulle passa fint i augusti/september.

3 kommentarer:

  1. Dina klänningar tröttnar i alla inte jag på att se, jättefina i härliga färger. Mycket trevliga löpare och bara så fint frihandskviltade!

    SvaraRadera
  2. Oj är hänförd över din flit..så fina klänningar o löpare o allt du stickar..sover du aldrig eller ??.Du producerar med sån fart så jag blir mer än hänförd.!Applåder till dig !

    SvaraRadera
  3. Har följt din blogg länge och tycker om att se allt du gör...så välgjort och fint!

    SvaraRadera