26 juli 2017

Wingardium Leviosa

Sitter man på vår uteplats kan man ibland känna sig väldigt iakttagen. 
Sonen har byggt hatthyllor, jag menar katthyllor! Luna och Minerva hyser en viss skepticism till att klättra på väggarna. Det gör inte Morris. Han flyger upp. 

Att jag gillar Harry Potter är ingen hemlighet och när jag för ett tag sedan hittade Harry Potter-tyger på nätet så beställde jag några bitar. 
Jag har sytt mig en ny necessär, den gamla har gjort sitt för länge sedan.
Gryffindor gäller för mig och den är röd även om den ser väldigt cerise ut på bild.
Lilla Dot har inte sagt att hon behöver en ny necessär men jag sydde en åt henne i alla fall. 
Hufflepuff passar henne bäst.
Enkel rolig sömnad och jag är glad att jag har blixtlås i alla möjliga färger i mitt skåp. 
Nu får vi ut och resa tillsammans, lilla dot och jag! 
Till Hogwarts kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar