14 nov. 2015

Vi tänder ett ljus

Att vakna en solig lördagsmorgon och få veta att mörkret brett ut sig ännu mer är sorgligt, hemskt och skrämmande. 
Mörker kan inte betvinga mörker. Det kan bara ljuset göra. Nu är det än viktigare att lysa, lysa av kärlek, omtanke och värme.

Syrran och jag har varit på Resmo krukmakeri på Öland, ett av mina favorit krukmakerier. 
De har så mycket fint och en vit oval kruka jag köpt vid ett tidigare besök är en av mina favoritsaker. Nu fanns det fler på hyllan tillsammans med mycket annat fint.
Utanför krukmakeriet solade sig mogna vindruvor mot den solgula väggen. Så vackert! 
Jag köpte en liten burk med lock och en ljusstake.
Jag låter ljuset brinna.

På hemvägen stannade vi till och köpte middagsmaten, kroppkakor från Arontorps. Helt klart bästa alternativet efter att göra dem själv. 
Så gott!

Jag är så tacksam för allt ljus, all sol som november hittills bjudit. 
Nu får vi hjälpas åt att betvinga mörkret.

2 kommentarer:

  1. Ja, nu behöver vi verkligen sprida ljus och kärlek i världen. Vilka fina saker de har. Kroppkakor som är så gott! Vi får nog ta och göra det snart. Grå ska de vara.

    SvaraRadera