27 nov. 2015

Ensam men ändå inte

Novembers sista fredag är snart passerad och jag har bestämt att jag ska ha syhelg med mig själv. Jag har tänkt så många helger att jag ska sy men när måstena är avklarade är orken slut och jag får låta bli att göra det jag tycker om och mår bra av. Den här helgen får inte innehålla så många måsten, inte mer än äta och sova, för nu vill jag göra det jag längtar efter.
Föresten så blommar min Clivia så otroligt fint just nu, den jag fick av min farmor för mer än 25 år sedan. Varje gång den blommar tänker jag på farmor och att hon finns med mig på något sätt. 

Syhelgen med mig själv tänkte jag ägna åt klädsömnad men några påbörjade quiltprojekt kanske också kan få några nya sömmar. 
Jag började lite lätt med att frihandsquilta äpplaängeln som ska bli kuddfodral.  
Nu är det i princip bara blixtlås och en kantremsa kvar på den. Nice!

Kontrollanten slet sig från sovstunden på soffan för att lägga sig på golvet under symaskinen. 
Han håller koll på mig och jag får nog tänka om, det är ju inte en syhelg helt för mig själv. Jag har ju sällskap! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar