20 nov. 2015

Ljusa planer

Äntligen fredag och jag har stora planer för helgen, precis som jag nästan alltid har. Utfallet brukar sällan motsvara mina planer men det hindrar inte att jag fortsätter planera.
Den här helgen hoppas jag tillbringa en del tid med symaskinen, dels har jag några plagg jag skulle vilja sy eller åtminstone börja på, dels har jag lapptäcksidéer.
Jag har t ex en ask Frivols som gärna skulle bli sydda block.
En rulle med färdigskurna kvadrater, ett band och ett mönster är innehållet i asken. Godis. Sånt som lyser upp tillvaron.

Kanske kommer jag inte sy ett stygn, kanske ligger jag bredvid en katt hela helgen. 
Just nu är jag väldigt trött så det låter som ett lockande alternativ.
Kanske stickar jag några maskor. 
Äsch, jag börjar med att sova. Det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar