19 juni 2015

Regn liksom

Nej inte har jag tillbringat midsommarafton vid symaskinen och inte blir den någon ljuv midsommarsocka i gult och grönt. Det blir sällan som man tänkt sig. En del blir sämre och annat blir, som väl är, bättre. Sockan till exempel.
Sockan Anna gör sig så mycket bättre i garn med stark kontrast än med garn som är lika.

Dagen har mest innehållit regn. Regn, regn och mer regn.
Maken fick sällskap av katterna när han öste båten. De satt på bryggan och tittade på och undrade om det var nödvändigt att gå ut men var för nyfikna för att låta bli. 
Fram på eftermiddagen bestämde jag mig för att strunta i regnet och tog på regnjacka och sonens keps, lyssnade på Nördic knittings nya avsnitt och gick i en knapp timma.
När jag kom hem var jag genomblöt, bokstavligen, men på gott humör. 
Det var gott om vildrosor längs vägen. 
Sköra och vackra små blommor.
Vackert var det också med jordgubbar på det stora fina keramikfatet. 
Några som vet hur man tacklar en grå och blöt midsommarafton är syrrorna.
Skönaste stilen och skönaste inställningen.
Hoppas ni haft en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar