16 juni 2015

Charm

Livet med katt är verkligen inspirerande. Det är kul att bara titta på dem, även när de sover. Jag kan inte minnas att våra tidigare katter någonsin låg på rygg och sov men Minerva gör det nästan hela tiden. Hon är så charmig!
Mindre charmigt är det att jag påbörjat ny stickning två gånger och repat upp båda två. Ibland funkar inte och garn och mönster. Eller mönster och jag. 
I ren tristess över de misslyckade stickförsöken virkade jag ihop några av förra årets rutor. Det kanske är dax att ta tag i rutmonteringen på allvar. Det vore ju finfint med en stor virkad filt i hammocken i augusti. 
Kanske det. 
Våra rosa vallmoblommor hade redan slutit sig när jag kom hem idag. 
Synd men de är vackra ändå liksom viken i version 386 sedan vi flyttade hit. 
Nej, jag har fortfarande inte tröttnat på utsikten. 

1 kommentar:

  1. Min kisse är 5 och jag njuter fortfarande av att se på honom när han sover.
    Rosa vallmo vad häftigt har bara sett röd. Såklart du inte tröttnar på den underbara utsikten, tänk om jag hade den!
    Må så gitt och klappa kisse

    SvaraRadera