17 mars 2015

Garn-ish

Jag har spunnit 50 gram polwarth-ull färgad av Manduzana och nu är det tvåtrådigt garn.
Garnet såg riktigt fint ut med tanke på att det bara är mitt andra garn. Nu hänger garnhärvan på tork i duschen och det ska bli kul att se hur garnet uppför sig när det är torrt och klart för användning. 
För ett tag sedan köpte jag en härva garn färgad av Moods of colors och garnfärgen kallades Gröngöling.
Garnet är så fint och jag ville att det skulle få komma till sin rätt i en enkel sjal. Jag valde att sticka en Hitchhiker. Den har varit klar ett tag men har inte hamnat framför kameran förrän nu.
Det var lite blåsigt ute så gröngölingen funderade på att flyga en sväng men den stannade.
Min lilla gröngöling testade både äppelträdet och ormhasseln och färgerna kom mest till sin rätt när den var i hasseln.
Garnglädje.
Annan glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar