21 mars 2015

En lucka i molntäcket

Vi har haft roligt besök i huset vid havet idag och vi fick en jättefin ljusstake. Tack snälla I och B!
Åh vad jag tycker om den! Den är tillverkad av Lönneberga slöjd och snickeri och de gör många fina saker.

När jag gick upp i morse kom det snöblandat regn på tvären och det blåste så hårt att havet röt och skogen vrålade. Blåsten har hållit i sig under dagen men vädret har blivit betydligt bättre. Precis innan solnedgången gick jag en liten sväng för det var så magiskt vackert ute. 
Att se luckorna i molntäcket var som att kika in genom ett nyckelhål till en värld av sol och vackert väder. 

Det blåste kuling i byarna och var isande kallt men när det är så vackert är det ändå lätt att känna sig varm inombords. 

Bara några minuter senare var det mörkt.
Jag har inte gjort så mycket idag men första ärmen på lilla dots tröja är nu på gång. 
Jag tänkte göra ärmarna klara så jag vet hur mycket garn jag har kvar till kroppen och anpassar längden efter det. Lilla dot vill ha en lång tröja och det ska hon förhoppningsvis få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar