9 mars 2015

En extra dag

Med åren så har jag lärt mig att jag nästan alltid får betala en ansträngning med värk i någon form. Den lilla semesterresan till fjällen blev inget undantag så idag var det payback time. Ibland är det absolut värt värken och de gångna dagarna med familjen vill jag inte ha ogjorda. Trots att jag inte stod på ett par skidor så har jag haft så ont i lederna och under fötterna att jag inte kunde gå på den hårda asfaltsvägen på min lilla promenad. Mjuka sulor och långsamma steg på skogsstigar fungerade bättre. 

12 grader och strålande sol är sjysst vårväder! 


Äntligen är blomsäsongen igång.

Även lederna i händerna strejkar men några varv på lilla dots tröja har det blivit. 
Att alltid behöva ta en extra dag ledigt efter en resa när övriga återgår till vardagen har blivit vanligt för mig. Jag hoppas att det är bättre i morgon. Då kanske jag dessutom begriper mönstret till den lilla väskan jag syr. Mönstret är långt och innehåller så många oväsentliga ord att jag ständigt villar bort mig. Långa mönster är verkligen inte min grej.
Vårfina tyger som legat länge i hyllan blir förhoppningsvis en väska till slut.

1 kommentar:

  1. Vilken fin jumper du stickor. Oh,så fin,
    Och väska har härliga färger

    SvaraRadera