15 juni 2013

Längtan

Det är juni, det är soligt, varmt och ljust och dessutom lördagskväll. Jag borde vara glad men faktum är att jag bara är trött. Trött för att hela dagen innehållit en massa sånt som måste göras men inte är särskilt roligt, och det roliga som jag verkligen ville göra har varken hunnits eller orkats med. Nåja, det kommer fler dagar och jag kan glädja mig åt att det är nyputsade fönster på altanen, det är tomt i tvättstugan och jag har bara en liten strykhög i stället för en jättestor och ikväll sover vi i renbäddade sängar. Tja, det är ju inte så tokigt när allt kommer kring... Dessutom var vi vid havet och där blommar det mer än någonsin just nu men visst finns det ett behov av att sy. Jag har ritat mönster som ska klippas till sju plagg, ett till mig men resten till små syskonbarn. Längtar efter att sätta saxen i tyget och att få trycka gaspedalen på symaskinen i botten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar