9 juni 2013

Lång hållbarhet

Nu är vi hemma igen efter en mycket välbehövlig minisemester, för semester har det verkligen känts som. Hoppas våra fantastiska värdar också tycker det även om det är annorlunda att vara på hemmaplan än borta. Tack! Ni är bäst!

Väl uppkrupen i soffhörnet igen så konstaterar jag att jag kommit en bra bit på tröjan jag håller på med, mycket tack vare restiden.
Jag stickar i Sandnesgarn Mor Aase, 50% ull och 50% bomull. Så mjukt och skönt att sticka i. Nederkanten på tröjan ska bli rosa och lila har jag tänkt.

Allt annat än mjuka men oändligt mycket mer hållbara är runstenarna vi sett i helgen. Tyvärr kan jag inte läsa ett ord av vad som står på dem men jag tycker att de är fascinerande och vackra i sin enkelhet. Dåtidens bloggar kanske?

De två stenarna ovan finns utanför Gripsholms slott och de båda undre finns inmurade i sockeln i Strängnäs domkyrka. 

Att gå in och titta i Strängnäs domkyrka är kvar på min att besöka-lista för vi kom en liten stund efter stängningsdax tyvärr. En bra anledning att åka på nya utflykter!
Föresten så köpte jag lite nytt garn i Eskilstuna och hemma hade snälla och omtänksamma grannen tagit in vår post, ett stort kuvert med finfint tyg från Butik Annalunda, så nu ser jag glatt fram emot nästa vecka. Kanske en skaparvecka?








1 kommentar:

  1. Det blir verkligen semester för mig också när du/ni är här. Att turista på hemmaplan är verkligen underskattat. Så både "se på saker"- och "bara vara"-tiden är semester även för mig :)Härligt att det inte dröjer så länge innan ni kommer nästa gång.

    SvaraRadera