22 maj 2013

Tålmodiga

Efter några grå och regniga dagar var det riktigt skönt med sol fram på eftermiddagen, och även om det blåste ganska friskt så satt jag ute en stund och Tric-sade.
Om jag satt nära marken så blåste det inte så mycket, så jag satt på trädäcket. 
Nu är det alldeles strax dax att sätta ärmmaskorna på tråd medan kroppen stickas klart. 
Trots den annorlunda konstruktionen och att man måste ha koll på mönstret hela tiden så har det ändå gått riktigt bra. Jag har bara fått tillämpa lite kreativ stickning vid ett tillfälle och plocka upp några missade ökningar. Än så länge är väl bäst att tillägga.
Vid fötterna hade jag naturens små underverk där jag satt.
Visst är de fantastiska de där små tusenskönorna - de blir nedklippta av gräsklipparen gång på gång men reser sig och vänder sin vackraste sida mot oss.
Så tålmodiga på något sätt.
Tålmodighet, visst är det ett fint ord? Det andas ödmjukhet, långsamhet och beständighet. Lugnt och tryggt.

3 kommentarer:

  1. Är så dålig på att kommentera men läser och gillar din blogg:) Dessutom gillar jag dina skor, snygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Jag ääälskar mina Calou-tofflor :) De är supersköna dessutom!

      Radera
  2. Spännande med en annorlunda konstruktion på kofta!

    SvaraRadera