18 maj 2013

Restgarnsbonanza nr 4

En underbar försommarmorgon mötte mig idag. Jag har förstått att det vackra vädret inte täcker hela vårt land idag, och det kanske inte stannar hela dagen här heller men jag passade på att njuta. Morgonens frukost och dagstidningen intogs ute. När jag satt där kom en modig liten krabat förbi. Varje mellanrum mellan trallplankorna var som en avgrund som han utan tvekan trotsade.
Vi har alla våra avgrund som måste övervinnas, på ett eller annat sätt.

Fjärde restgarnssjalen är klar. Det blev en Lintilla stickad i uteslutande sockgarnsrester, ett par med fin merino i och ett med cashmere, så det är lite lyxkänsla.
Stickor 3,5 mm som vanligt. 5 nystan mindre i restgarnskorgen. 

Nu är de fyra i högen och jag är för tillfället lite trött på rester så nu gör jag något annat en stund. 
Som letar efter fler modiga sniglar till exempel.


2 kommentarer: