9 maj 2013

Alla sorters väder

Sommarens alla väder har varit här idag. En gråmulen förmiddag sprack upp och blev ljuvligt varm och skön. Perfekt för en stund i solen.
Virkar lite efter att ha blivit inspirerad av en virkade vän. Bara restgarner i det här projektet också. Tredje som jag startar på mindre än en vecka. Trots det syns det knappt i korgen med restgarner.
Plötsligt tornade moln upp sig och dolde solen.
Störtregn och åska, precis över huvudet på oss. 
När det lättat lite satte vi den övningskörande 17-åringen bakom ratten och åkte en sväng. 
När vi kom till Hjorted var det strålande solsken över Långsjön. 
Någonstans mitt ute i skogen i närheten av Blankaholm står den här lilla stugan med en vacker skorsten som minner mig om Dalarna. Vi stannade till på den smala grusvägen.
Ovanför dörren till stugan finns en skylt och eftersom jag är nyfiken var jag tvungen att kika lite närmare på den. Då duggregnade det lite lätt.
Okej, bra att veta!
Lite senare mötte vi den här tjusiga killen. 
Han ville inte prata med oss så vi åkte hem igen. Och nu åskar det igen och jag tar fram virkninge


1 kommentar: