20 maj 2013

Genom regn och sol

I stället för att sticka på någon av alla de påbörjade koftprojekt jag håller på med så började jag idag på en ny, som avbrott i restgarnsbonanzan, men vad sjutton.... Hur svårt kan det vara?
Ser ni något som inte stämmer på den här bilden? 
På ena halvan av kragen är det fyra åsar och på den andra är det fem. Så ska det inte vara... så gör om och gör rätt. 
Så där ja! 
Jag har börjat på en Tric, mönster av Åsa Tricosa, och jag har aldrig stickat på det här sättet förut. Man börjar med ena kraghalvan, bygger på med en axelbit, stickar andra kraghalvan och den axeldelen och så fortsätter man neråt och runt utan att sy en enda söm. Det ska bli väldigt spännande att se om jag ror hem detta.

Ute är det vackrare än vackrast och jag är så glad för att sötaste Annica och hennes Martin gift sig! All kärlek och lycka till er båda!

Kärlek är bara ett ord, ända tills vi bestämmer oss för att låta den rå om oss med hela sin styrka.
Kärlek är bara ett ord, ända tills någon kommer och ger det en innebörd.
(Paulo Coelho)
Några underbara Ulf Lundell-rader till er båda:

En man, en kvinna

Har sin egen värld
För sällskap, för stöd
Och för glädjen att vara här


Ta min hand, så följer vi vägen

Genom regn och sol är jag din
Vi tar med oss den gyllene regeln
Och förs fram av en viskande vind


Idag är det bara du och jag

Idag är det bara vi två
Du min, och jag är din och
Kärleken förde oss samman




1 kommentar: