17 jan. 2012

Stickkraft

På eftermiddagarna slötittar jag på gamla avsnitt av Project Runway och drömmer om att jag också skulle vara så där kreativ när det gäller klädsömnad. Så coolt liksom, att bara skissa lite, mäta på sin perfekta provdocka, sätta saxen i tyget och sy. Alla kläder blir ju inte bra eller snygga, men allt blir speciellt på sitt sätt. Jag kanske skulle ta en av alla mina skrivböcker och åtminstone skriva ner idéer och uppslag? Inte blir jag någon designer, men jag kanske kan göra mina kläder lite mer personliga. Hm, får fundera på det.
Min Offe-kofta blir nog ganska personlig i alla fall.
Det ska bli så kul att se hur den blir med ärmar och kanten runt om i en annan färg. Ikväll lagar maken middag, så jag kan sticka så mycket jag vill och eftersom eftermiddagens promenad ställdes in och ersattes av en tupplur på soffan så har jag massor av stickenergi att tillgå. 
May the knitforce be with me! And you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar