30 jan. 2012

Ni na na nininananaa

Nej, inget boktips trots den nynnande inledningen, men väl ett mönstertips!
Nanook-koftemönstret är välskrivet och lätt att följa. Det är en fröjd helt enkelt och detaljerna är supersnygga!
 Att sticka i Madeline Tosh Chunky är underbart! Så mjukt och lättstickat.
 Jag oroar mig för att garnet inte ska räcka, och det verkar som att den färg jag har på garnet är speciellt framtagen till ett paket, för inte någonstans hittar jag samma färg om jag behöver komplettera.
 Men nu ska jag inte oroa mig, utan njuta av en skön stickning.
Det behöver jag idag.

5 kommentarer:

  1. Åhh vilken vacker koftmodell! Ha-begäret är stort. Gillar den färgen du stickar den i! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Nu har jag varit inne i din blogg och tittat på så mycket fina saker.
    Ha en bra dag i morgon!

    SvaraRadera
  3. Det superfint ut. Har du varit med i madelinetoshs garnklubb? Har funderat på det men inte slagit till när jag haft möjlighet. Har du fått färger du gillar??

    SvaraRadera
  4. Medea - Ja,jag är med i Madeline Tosh garnklubb och garnerna har varit jättefina! Det tråkiga är bara att det i princip är omöjligt att komplettera om garnet inte räcker. Men, då får man vara mer kreativ ;o)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kofta, den vill jag absolut sticka så tack för det mönstertipset!

    SvaraRadera