10 aug. 2011

Vippigt värre

Det är tur att jag brukar sy lapptäcken!
När jag skulle klippa till delarna till den här kjolen så räckte nämligen inte tyget till alla delar. Jag fick helt enkelt skarva lite - men jag är ju van att sy ihop små bitar till större, så det blev jättebra. :o)
 Tyget, som *förstås* är ett quilttyg köpt hos Ingrid är så fint med sina stora blommor. Synd att skära sönder i för små bitar alltså.
 Den vippiga kjolmodellen var lätt och snabb att sy (mönster från Ottobre Woman 2/2007), så det blir kanske fler - om det skulle vara så att fler tyger vill hoppa ner från tyghyllan och bli något annat än lapptäcken...
Tjillevipp!

4 kommentarer:

  1. Så fin den blev.
    Jag tror också att jag får leta upp ett mönster och sy mig en kjol,
    Tack för inspirationen:o)
    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jättefint med den kjolen!!Den kan du stolt använda!!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera