1 aug. 2011

Drakspaning

Även om jag är hemma igen så kommer ytterligare ett inlägg från Stockholm. Vi var nämligen vid Rosendals slott och på Rosendals Trädgård och strövade runt och åt en god lunch. Kanske lite i dyraste laget (145:- för kycklingsallad) men som sagt, gott var det.
Läckert med krasseblomman som dekoration.
Det blommade för fullt, trots att det var i slutet på juli, och ringblommor på rad gör mig lite extra glad.
En liten drake höll utkik över trädgården och koll på oss.
Stackarn, han hade det inte lätt!
Förövrigt så har jag börjat blocka sjalar (har en hög som ligger och väntar). Nu är det Andrea´s sjal som är på sträckbänken. Hoppas den blir skön.

2 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig trädgård de har tagit tillvara på. När jag bodde i Sthlm var jag ofta där vår och sommar. Man kunde plocka en bukett blommor med sig hem för en billig peng men nu är allt dyrt där!

    SvaraRadera
  2. Såg att det var självplock av blommor som man betalade per hekto. Det har jag inte sett någon annanstans.

    SvaraRadera