14 aug. 2011

Första gröna toppen i regnbågen

Regnbågsutmaningen går sakta men säkert framåt. Jag hoppas ni tittar in på regnbågssidan ibland, för det kommer ständigt nya fina quiltar att njuta av.

För egen del så har jag tjuvstartat på grönt redan innan gult är helt avslutad. Min tredje gula är en topp, men den är inte klar - och nu är mina första gröna också en topp.
Sommargrön, eller vad tycker ni?
Tygerna är från ett Nantucket Summer-mixpaket från Lapp-elisa. Jag köpte till det rosa och vita för jag tyckte det behövdes lite kontraster, och så köpte jag mer av det blommiga.
Mönstret finns i Lintottarnas första bok. Den jag brukar använda.

13 kommentarer:

  1. Så vacker den blev :o)

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  2. Åh sån mumma! Vackert, vackert! Kram

    SvaraRadera
  3. Så jäkla snygg!!! ursäkta ordvalet.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja superlativen räcker inte till!
    Grattis till en fantastiskt vacker och välsydd topp!
    kram

    SvaraRadera
  5. En grön filt till en turkos kvinna. Mycket vackra och harmoniska färger ser det ut att vara. Bra sammansättning som vanligt. Ska bli intressant och se den IRL, hälsar vännen från södern.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin kombination du har gjort av tyger och stjärnor, det är en fröjd att se dina alster! Kram

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg! Tänker fortfarande på glass: jordgubb, päron, vanilj.

    SvaraRadera
  8. Glömde skriva att det är Gunilla G som tänker på glass. Kram!

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken underbar quilt. Det bara sprutar quiltar ur dig. Önskar jag hade lika mycket inspiration och tid till min älskade hobby.

    SvaraRadera
  10. Den är sååå fin! Vilka härliga färger. Tack för all inspiration du ger!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefin blev den. Otroligt vad du orkar och hinner. Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar kvilt, gillar verkligen färgvalet.

    SvaraRadera
  13. Sannerligen en riktig sommarkvilt! Så läcker! Otroligt vad du orkar och hinner med.... Kram Katarina

    SvaraRadera