17 aug. 2011

Okej, jag erkänner

Visst, jag skaffade röda läsglasögon bara för att de skulle matcha min sjal i Recycled Sari Silk!

Eller...nej, så var det inte, men visst passar de? Läsglasen är så starka så de kommer jag nog bara använda när jag ligger i soffhörnet och läser eller broderar, men då får jag väl passa på att använda sjalen samtidigt.
Det är fina färgskiftningar i garnet, köpt på Ulsans.
Det är inte ofta jag stickar i så grova garner som detta, så det kändes lite ovant, men sjalen är förvånansvärt lätt trots det grövre garnet.
På tal om lätt fast grovt...
Tänk att en liten, liten sten, på två andra lite större stenar kan hjälpa till att hålla uppe ett helt hus!

Fascinerande tycker jag! 

6 kommentarer:

  1. Vad har hänt med bilderna?

    SvaraRadera
  2. Bilderna är tillbaks och jag tyckte att både brillor och sjal var jättefina! Du passade bra i bägge!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  3. Ursnygga glasögon och vilken härlig röd färg även på sjalen. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken matchning sjal-glasögon.... Båda delarna passar dig utmärkt! Kramn Katarina

    SvaraRadera
  5. Sjalen blev jättefin! Roligt att se reultatet av "mitt" underbara garn.

    SvaraRadera