11 aug. 2011

Vad är detta?

Det här är en riktig favoritbild!
Någon som kan gissa vad det är?
Och är det någon som kan förklara vad den lille tjock glasögonprydde mannen gör på tavlan nedan? Han ser ut att ha hamnat både på fel plats och i fel tidsålder. 
Personligen tror jag att det är konstnären som målat in sig själv i händelsernas centrum.
Det finns oväntade saker lite överallt, men det är kanske inte så oväntat att jag börjat på en ny sjal?
VisaLisa har gjort ett så fint mönster som jag genast köpte: Gratitude.
Nöjsam stickning!
Mönstret kommer snart på svenska, om det inte redan gjort det.
Gillar!


5 kommentarer:

  1. Kan det vara en takkrona, fotograferad nerifrån och upp mot toppensmitt?
    Sjalen kommer bli sååå fin. Kram Gun

    SvaraRadera
  2. Precis - en takkrona i en kyrka. Tjusigt!

    SvaraRadera
  3. Hej
    ja det var min tanke oxå en takkrona fotat nerifrån. Klart att konstnären mutat in en plats eller Harry Potter???
    Sjalen har jag oxå suktat på men jag är inte så uthållig när det gäller att sticka så jag ska inte ens börja.

    SvaraRadera
  4. Klart det är en ljuskrona :-)

    Härlig stickning på gång igen. Hur hinner Du allt?

    kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det en ljuskrona fotad rakt underifrån.
    Det är nog som du gissar att konstnären målat till sig själv. Så gjorde El Greco på målningen El entierro del Conde de Orgaz (Greve Orgaz begravning) som finns i en kyrka i Toledo där han bodde.

    SvaraRadera