28 okt. 2020

Vackert i duggregn

Det är så sagolikt vackert vissa höstdagar. Idag duggregnade det tidvis men det gör bara att löven som fortfarande är röda och gula syns bättre.

Det finns till och med några enstaka blommor kvar på sommarens svartöga. Nästa år sätter vi en ny igen, på samma plats.

Idag har jag stickat några varv på mina nya Gardengatekofta.

Jag har gjort en tidigare, i nästan samma färg, men först var den för stor och nu är den på tok för liten. Garnet, som jag bara skulle filta lite grann, var väldigt lättfiltat och koftan blev mindre än jag hade tänkt. Det var väldigt dumt att tänka "den är så stor så jag kan filta lite till utan att kolla". 

Fast jag får nöjet att sticka en till, i det underbara Hillesvåggarnet jag köpte i Oslo sommaren 2018.

Sa jag att jag tycker det är vackert nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar