25 okt. 2020

Kalasform

Att det är en extra timme just den här helgen är jag mer än tacksam för, för oj vilken intensiv vecka det varit. Egentligen skulle jag nog behövt en extra helg direkt efter den som snart är slut, men en timme är bättre än inget.

 

Vintertid alltså, det betyder väl att vi går in i lågtempo under några månader, tänder brasor och ljus och sover mer per dygn än resten av året? Mitt sömnbehov ökar i alla fall med mängden mörker och jag är nog inte ensam om att känna så.

Alla utemöbler är undanställda för de kommande höst- och vinterstormarna utom gruppen som står ner mot bryggam. Katterna tycker om att sitta där och spana och speja så den får nog stå framme, precis som förra vintern.

Dagens färgklick i trädgården är mandelträdet som nu är limegrönt och gult.

Min Pure Fuzz-tröja, som inte är någon färgklick över huvud taget, har fått lite uppmärksamhet. Det känns ovanligt att sticka i mörkgrått men jag tror att det kommer bli en väldigt användbar tröja och 

passformen är fantastisk än så länge med en sadelformad axel

och på tal om axel så har vi firat Axel i dagarna två. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar